środa, 11 stycznia 2012

Beziki

Po ostatniej szarlotce zostały mi białka, mój syn zażyczył sobie beziki-kwiatuszki. Różowe.

No więc...



Zależało mi, żeby nie były twarde i suche jak ostatnio kupione w sklepie. Chciałam osiągnąć miękki i lekko ciągnący środek jak w Bezie Pavlova. UDAŁO SIĘ!

Składniki
- 4 białka jajek
- 220 g cukru pudru
- pół łyżeczki mąki kukurydzianej
- pół łyżeczki białego octu winnego
- odrobina różowego barwnika spożywczego w paście - ja dałam ciut za mało, myślę że optymalnie by było troszkę więcej niż pół łyżeczki


1. Ubić białka na bardzo sztywną pianę.
2. Dodać ocet i mąkę kukurydzianą nadal miksując
3. Zmniejszyć troszkę obroty i dodawać stopniowo cukier puder, na końcu dodać barwnik spożywczy
4. Nałożyć masę do rękawa z tylką, wyciskać gwiazdki czy też kwiatuszki w odstępach. Można też wycisnąć 3 kwiatki obok siebie
5. Piec ok. 8 minut w 140 stopniach




I na koniec rozpusta - miałam troszkę zbędnej czekolady:


Te zniknęły najszybciej :-D


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...