środa, 27 marca 2013

Odwrócone ciasto anasowe

Dziś jeszcze jeden przepis. To ciasto robiłam już jakiś czas temu, ale było wyjątkowo smaczne.
Pamiętam, jak oglądałam "Gotowe na wszystko" i pamiętam scenę z Gabi piekącą to ciasto. Wtedy postanowiłam że ja też kiedyś spróbuję :-)

Kto nie widział, polecam :-)


Przepis, który wykorzystałam pochodzi od Nigelli -> link
Ode mnie jedynie tłumaczenie





Składniki
- masło do natłuszczenia formy
- 2 łyżki cukru pudru
- 6 plastrów ananasa (u mnie wyszło więcej)
- 11 kandyzowanych wiśni
- 100g mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1/4 łyżeczka sody
- 100 g miękkiego masła
- 100 g cukru pudru
- 2 jajka

- wysmaruj formę (tortownicę) masłem, rozsyp równomiernie cukier puder. Wyłóż plastry ananasa, do środka oraz pomiędzy krążki wyłóż kandyzowane wiśnie
- utrzyj masło z cukrem pudrem, dodawaj stopniowo jajka, a na koniec mąkę wymieszaną z proszkiem i sodą. Dodaj 3 łyżki soku anansowego
- wylej ciasto na krążki anansowe, warstwa będzie raczej cienka,

piecz około 30 minut w 200st.
po wyjęciu z piekarnika oddziel boki ciasta od formy, połóż na tortownicę talerz i... odwróć ciasto do góry nogami

Niektórzy nie mogli się doczekać, aż ciasto wystygnie :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...