poniedziałek, 25 marca 2013

batoniki crunchy

Nad tym przepisem myślałam dość długo. Marzyły mi się domowa batoniki crunchy... Pierwszą inspiracją był flapjack z przepisu Izy (link). Nie pasowała mi w nim tylko mąka.
Przeglądałam więc inne przepisy, aż w końcu... opracowałam własny :)








Składniki na dużą blaszkę (ok 50 sztuk)
250g masła
400g płatków owsianych
100 - 150 g drobno krojonych lub zmielonych orzechów laskowych
100 g płatków migdałowych
50 g migdałów mielonych
100 g suszonej żurawiny (koniecznie!)
200g cukru brązowego
3 łyżki golden syrupu

1. W misce wymieszaj płatki owsiane, orzechy i migdały
2. rozpuść na wolnym ogniu masło z golden syrupem i cukrem, podgrzewaj bardzo wolno aż do momentu, gdy cukier się rozpuści
3. wlej masło z cukrem do suchej  mieszanki i dobrze wymieszaj
4. Dodaj żurawinę i wymieszaj. Mieszanka będzie gęsta, ale powinna być wilgotna. Jeśli nie jest - dołóż jeszcze rozpuszczonego masła
5. rozłóż równomiernie na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Dociśnij rękami.
6. Piecz w 180 stopniach przez 20 minut
7. Zostaw na chwilkę w ciepłym piekarniku
8. wystudź, pokrój i... zajadaj :-)

Małe rączki nie mogły się doczekać i też próbowały:



Ja polecam do kawy :-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...